یکشنبه, ۰۸ تیر,۱۳۹۹

روش های بازاریابی شبکه ای



انتخاب یک روش برای
بازاریابی مسلماً کار بسیار اشتباهی است روش های مختلف را استفاده کنید و از مشتریان خود بازخورد بگیرید و نظر آن ها را جویا شوید تا بتوانید روش مناسب تبلیغات برای کسب و کار خود را برگزینید.


حفظ مشتریان قدیمی

همیشه به مشتریان قدیمی خود پای بند باشید با فرستادن پیام یا ایمیل یا کارت های تبریک از اینکه شما را انتخاب کرده اند تشکر نمایید و با دادن قول هایی چون تخفیف های ویژه آن ها را تشویق به خرید دوباره نمایید.



محدودیت نداشتن برای زمان و مکان

برای تبلیغات خود زمان و مکان خاص قائل نباشید. حتی پست الکترونیکی ساده را غنیمت بدانید و دست از تبلیغات مجموعه خود برندارید، برای کاهش هزینه های تبلیغات خود می توانید به دنبال شرکتی بگردید که با کسب و کار شما هم سو باشد. پس در پرداخت هزینه ها مشارکتی عمل کنید تا هزینه های شما کاهش پیدا کند.



برقراری رابطه دوستانه با مشتریان

با مشتریان خود طوری برخورد نمایید که افراد احساس صمّیمیّت بیشتری با سازمان شما نمایند و رابطه ای دوستانه با شما داشته باشند، خدمات اضافه و هرچند کوچک را به مشتریانتان در کنار خدمات اصلی ارائه نمایید تا در خاطر آن ها باقی بمانید.


  صداقت در فروش

صداقت در فروش و دوری از هرگونه تقلّب در کار، شما را در پیشبرد اهدافتان یاری می کند. انتخاب قیمت مناسب و متناسب با خدمتی که ارائه می نمایید، شما را یک شرکت متعهد به اصول اخلاقی در میان مشتریانتان معرفی می کند و اگر زمانی اقدام به بالا بردن قیمت محصولات خود نمودید، باید مشتری بالا رفتن کیفیت را در محصولات شما مشاهده نماید که این روش خود بهترین بازاریابی محسوب می شود.


تحلیل رقبا در کسب و کار

توجه بیش از اندازه به رقیبانتان شما را از رسیدگی به امور سازمانتان باز می دارد. خوب است که هر از گاهی به فعالیت های رقیبانتان نیم نگاهی بیندازید امّا اینکه تمام تمرکز خود را به آن معطوف نمایید، کار اشتباهی است.
لیست مشاغل ماهان


استفاده از بانک‌های اطلاعاتی

مجموعه‌های دیتا یا همان بانک‌های اطلاعاتی، می‌توانند برای پیدا کردن مشتریان مناسب و همچنین تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی عملکردهای موجود در بازار به شما کمک کنند. علاوه بر این، بانک‌های اطلاعاتی می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های خاص خود، مشتریان بالقوه موجود در منطقه جغرافیایی شما را معرفی و کار بازاریابی را برای شما آسان‌تر کنند. به زبان ساده، بانک‌های اطلاعاتی به شما کمک می‌کنند تا کاربران هرچه بیش‌تری را به مشتریان خود تبدیل کنید.

بازاریابی بهینه سازی شده برای موبایل

بازاریابی از طریق تلفن‌های همراه روش بسیار مناسبی به نظر می‌آید. اما اخیرا اختلاف نظرهایی در این زمینه پیش آمده است. دلیل این بحث‌ها، رقابت بین دستگاه‌های تلفن همراه و دستگاه‌های دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند تبلت‌های بزرگ و لپ‌تاپ‌ها است. همان طور که مشخص است کاربران به خاطر قابلیت دید واضح‌تر در دستگاه‌های بزرگ‌تر، به تبلیغاتی که از طریق موبایل به دستشان می‌رسد توجه کم‌تری نشان می‌دهند. برای همین بهتر است وب سایت خود را به شکلی ارائه دهید که بر روی گوشی های موبایل هم نمایش و قابلیت کاربری خوبی داشته باشند.

بازاریابی در رسانه های اجتماعی

می‌توان از این روش به عنوان انقلابی در روش‌های بازاریابی دیجیتال یاد کرد. بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان را برای شما فراهم می‌کند. رسانه های اجتماعی به خاطر بازدیدکنندگان زیادی که دارند، مکان خوبی برای افزایش بازدید تبلیغات و شناخته شدن محصولات هستند.

از سوی دیگر، اگر تبلیغات و محصولات شما مناسب باشند، خود کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با ارسال پیام‌ها به یک دیگر، در تبلیغ برند شما کمک کننده باشند.

البته برخی از کاربران برای تبلیغ محصولات یا برندها در صفحات مجازی خود، پول هم دریافت می‌کنند. این خود می‌تواند یکی از راه‌های تبلیغات باشد. می‌توانید با پرداخت وجه به کاربرانی که دارای دنبال‌کنندگان زیاد هستند و در زمینه مربوط به حرفه شما کار می‌کنند، از آن‌ها بخواهید محصولات شما را تبلیغ کنند.

 

ثبت نظر